Wednesday, October 17, 2012

Luka, Dilukai, Terluka

Assalamualaikum buat semua rakan-rakan blogger dan juga silent reader ku...pagi rabu 17/10/2012..mood hari ni pepagi lagi nak update blog..entry panas ni..luka, dilukai, terluka..perkataan yang sama,tetapi membawa maksud yang berlainan kan..perjalanan kehidupan tak semestinya tiada onak dan duri..apepun semua itu akan mematangkan diri kita untuk menjadi seorang insan yang lebih kuat..

perjalanan kehidupan ada kalanya terlalu susah untuk kita lalui tapi apepun kita perlu tempuhinya meski pun terpaksa melalui onak dan ranjau berduri yang akdang kala akan membuatkan diri kita terluka..

ada kalanya pula kita menangis di pertengahan jalan..hujan di luar tak akan sama dengan hujan di hati seorang insan..kuatkan semangat, tempuhinya dengan redha..walaupun hujan, kita kena juga laluinya juga kerana tanpa mengharungi hujan, kita tak akan tau cara nak menghadapinya..
Dengan berkat kesabaran dan izin Allah swt, segala kesusahan melalui jalan yang berliku, mengharungi hujan, dan onak yang berduri, semua dugaan perjalanan itu  insyallah akan ada sinar di kemudian hari..
dengan doa dan juga Al-Quran insyallah hati kita menjadi tenang dan tabah kerana Al-Quran itu memecahkan hati yang keras dan memulihkan hati yang terluka..

Doakan cik teratai lulus exam KPSL nov ni yer..hehehe..(^_*)

-merindui insan jauh, mr. MHM..-

with love,
cik teratai..

No comments: