Friday, March 29, 2013

Pengembaraan Kehidupan Seorang Insan


Assalamualaikum dan salam jumaat yang indah rakan2 blogger ku dan silent reader ku..bernafas dengan udara yang segar di pagi Jumaat..alhamdulillah diberi kesempatan oleh Allah untuk terus menikmati keindahan alam ciptaanNya..pengembaraan kehidupan..ada kalanya keadaan begitu tenang dan mendamaikan jiwa namun ada kalanya begitu mencabar,pedih,perit,kesedihan dan bermacam lagi..lumrah kehidupan sebagai manusia diuji dengan 1001 ujian olehNya..bermohon pertolongan dari Yang Maha Esa kerana Dia sentiasa ada disisi kita.
Kehidupan..sebagai manusia biasa ada perasaan sedih, berduka,terluka,gembira,ketawa,menangis..semua itu begitu sinonim dengan kehidupan manusia..cik teratai pun melalui segalanya..sama seperti insan yang lain..menangis, sedih,terluka, kecewa,bahagia,gembira, bermacam2.. Ya Allah,sesungguhnya aku x kuat nak menghadapi semua ujian yang Engkau berikan kepada ku Ya Allah..aku insan yang lemah..aku x mampu nak menghadapi segalanya seorang diri Ya Allah..kerana setiap masalah yang aku hadapi aku akan simpan di dalam hati dan jika air mata ku mengalir biarlah hanya aku seorang je yg nampak mutiara jernih yg mengalir dipipi ku..Mama, nama tu lah yg selalu ku sebut bila mutiara jernih mengalir dipipi..walau ku tidak berpeluang untuk bersua muka dan merasai kasih syg mama, tapi hati cik teratai berkata aku syg mama..semoga mama aman dan tenang disana..hanya Al-Fatihah yang dapat cik teratai kirimkan utk mama..mengalir air mata disaat Allah menguji cik teratai nama mama menguatkan dan tabahkan hati cik teratai..Al-Fatihah untuk mama..to Mr. MHM, cik teratai sayangkan mama MHM sama mcm abg sygkan mak syg juga..tiada bezanya..
Mr.MHM..andai membaca entry kali ni, jaga diri baik2 ye kat sana..tunggu cik teratai dtg sana 19 April cuti ni ye..always love u n only u in my heart..
Terima kasih kepada yang sudi membaca entry yg penuh emosi ini..Ya Allah, aku bermohon kepadamu..aku insan yang lemah dan berikanlah kekuatan kepadaku Ya Allah agar aku dapat terus menikmati kebahagiaan dan menambahkan amalanku kepada Mu Ya Allah..


Melarik tinta,
Cik teratai


No comments: