Tuesday, July 28, 2009

Cerita duka..

salam all....erm..lama ku x update blog ni..kekangan maser buatku terlupa nak update blog..hehehhe...lgpun ada beberapa perkara terjadi pada aku...
aku x sangka segala nyer akan terjadi...mmg aku x sangka..aku terkejut sangat2 sampai aku demam dan mc 2 hari...
aku accident...tapi syukur alhamdulillah kami satu family selamat..cuma kereta aku jer kena masuk workshop...skrg ada di Eon Bukit Kecil, Kuale Terengganu...Kuala Terengganu..jauh tu..tapi apakan daya aku terpaksa merelakan my buah haty tinggal kat saner dan aku balik ke peRak yang jauh beratus batu...sedih tu mmg la sedih tapi aku kena redha dgn segalanyer. aku trauma, sedih dgn aper yg terjadi..syukur alhamdulillah skrg aku makin ok cuma aku perlukan masa untuk jadi seperti dulu..teratai yg cekal haty..(eh,cekal ker haty aku nih)..hehehehe...
aper pun aku nak ambil kesempatan ini untuk ucapkan ribuan terima kasih yg x terhingga pada azhar, elyas, aidil, degO, kak alia, geng TBC,geng PRK dan semua sekali yg mengambil berat,bg nasihat dan semangat pada aku..tanpa anda semua teratai pasti lemah dan terus down..
ermm...tetiba aku teringat satu sms dari seseorg yg aku terima..

" erm..x yah pk sangat yer awak..kalo leh redha semua tu Allah dah tentukan..dan Dia bg ujian utk teratai..mesti teratai akan raser lebih tenang..ape benda yg brlaku pun semua de hikmah kan..antara kte sedar @ x..antara cepat dan lambat je..yg penting teratai kena redha.."
" ...teratai kena lapangkan dada, redha ketentuan Allah dan pk mesti ada hikmah..nescaya hati teratai akan lebih tenang..kan..kan.."
ermm...yer...aku pasrah dan redha...thanks sebab bg sms cmtuh...lega ckit haty...hehehehe...siapa yg bg sms tuh?huhuhuhuhu...

No comments: