Monday, August 24, 2009

Setahun Berlalu...

Salam Ramadhan buat semua umat Islam..alhamdulillah dapat juga kita sambut ramadhan pada tahun ni..Bila 1 Ramadhan menjelma aku teringatkan peristiwa tahun lepas..cepat betul masa berlalu,pejam celik dah setahun rupanya bonda aku sakit..teringat kisah tahun lepas dimana 1 Ramadhan aku bersahur tanpa bonda dan ayah disisi..hanya aku,adik dan juga bibik..aku bersahur dan berbuka tanpa masakan dari air tangan bonda..sedih rasernya..waktu tu hanya Allah saja yg tau hati ni..aku kuatkan semangat aku untuk terus menghadapi dugaan Allah..disaat insan lain bergembira bersama bonda tapi aku? Aku berdoa semoga bonda ku dapat bersama2 kami lagi..5 bulan bonda ku di wad memang aku betul2 teruja..balik keja bulan puasa terus melawat bonda di wad..masa di saat2 getir bonda ku di wad ICU, aku x mampu nak melihat kesakitan yg dihadapinya sampai satu saat hatiku berkata aku redha andai sudah sampai masa mu untuk pergi meninggalkan kami..Alhamdulillah Allah masih menyayangi kami untuk kami terus bersama dgn bonda tersayang..Ramadhan kali ni aku dpat rasa masakan dari air tgan bonda..walaupun bonda x sihat seperti dulu tapi aku bersyukur sangat2 kerana Allah masih memberi peluang untuk kami sekeluarga menyambut Ramadhan kali ni..bonda, ayah, i miss n love u so muchh....

No comments: